איך שורדים בשלום יציאה מחנייה

יציאה מחניה


מבוא

שנים רבות של נהיגה והדרכת נהיגה, גורמות לי, לא פעם, להתכווץ באי נוחות במושב הנהג.
אחד הענפים הדומיננטיים ב"עץ ההתכווצויות" הוא – עולם החנייה. על כל שלוחותיה.
בסדרת המאמרים הבאה אשתדל ללמד אתכם חנייה בהתכתבות.
במאמר הנוכחי –  כמה מילים על יציאה מחנייה.

אין דינה של יציאה מחנייה בכביש עירוני, שם ממוקמות המכוניות, כמעט תמיד, בטור ארוך, ובמקביל לכביש, כדין "אחותה המרשעת" – מגרשי חנייה המוניים (כדוגמת אלה של הקניונים הגדולים), שבה החנייה היא בתוך עדר מכוניות, הממוקמות במקביל זו לזאת, ובניצב לדרך.

מדוע יציאה מחנייה במגרש חנייה המוני מסובכת יותר מיציאה מחנייה בכביש העירוני?
ראשית, בגלל מכוניות אחרות שחונות משני הצדדים שלכם.
שנית, בגלל שבארץ ישראל עסקינן. וכאן, כשאפשר לגנוב אז גונבים.
וכך קרה שמרבית יזמי/בוני מגרשי החנייה במכורתנו הקטנה הצליחו להוציא מתא שטח נתון (להלן "מגרש החנייה") תוצר שלא קיים באף מדינה מערבית אחרת.
ובמה דברים עסקינן? רצועת החנייה המתוכננת עבור רכב ציוני בארץ זבת חלב ודבש צרה בכמה וכמה אחוזים מרצועות דומות במדינות מתוקנות!
לא רק.
גם המרווחים בין שורות כלי הרכב החונים, דחוקים יותר מאלה הנהוגים במדינות שמעבר לים (מזכיר לכם משהו? – מרווחי הרגליים במטוסי חברת התעופה הלאומית; הפיכתם של שני מסלולי נסיעה במנהרות כביש 6 לשלושה, תוך הצרת הנתיבים והורדת השוליים הבטיחותיים).

חסל סדר קיטורים. אין לי ארץ אחרת. איך בדיוק יוצאים מהבלגן הזה בשלום?

 איתור מקום חנייה אופטימאלי


סדר העדיפות, מלמעלה (הכי טוב) למטה (הכי גרוע), הוא כדלהלן: רצועת חנייה נטולת כלי רכב משני הצדדים שלכם; רצועת חניה נטולת רכב באחד הצדדים שלכם; רצועת חנייה בין שני כלי רכב שחונים "ממורכזים" בתוך הרצועות שלהם; כל פאקינג מקום חנייה שעדיין נותר פנוי עבורכם.
רגע לפני שתפרצו בסדרת פרצי צחוק/ מילות זלזול/גילויי איבה על האמור מעלה, או על כותבו, או על שניהם, אני מצהיר כאן בשבועה שאפילו אהבל כמוני יודע שמצב "אין רכבים חונים" משני הצדדים שלכם/צד אחד שלכם עלול להשתנות במהרה, בעודכם סועדים את לבכם בארוחת גורמה בסניף מקדונלד הסמוך. ועדיין שווה לנסות. ולהאמין.

תכל'ס


נפתח בארבעה תרחישים הכרוכים ביציאה מחנייה כאשר האף/חזית של רכבכם מצביע בכיוון היציאה:
1. יציאה מחנייה נטולת כלי רכב משני הצדדים – בינגו. מהמקום בו אתם עומדים מסובבים את ההגה (כמה שבא לכם) ולאיזה צד שבא לכם. דרך צלחה.
2. יציאה מחנייה נטולת רכב באחד הצדדים שלכם – חצי בינגו. מהמקום בו אתם עומדים מסובבים את ההגה (כמה שבא לכם) בכיוון הרצועה הפנויה שלצדכם. דרך צלחה.
3. יציאה מחנייה כאשר משני הצדדים שלכם חונים כלי רכב "ממורכזים" (חונים כמו ב"מסדר צבאי" – ממוקמים בדיוק במרכז רצועת החנייה שלהם, מותירים שולי מרווח זהים בשני הצדדיים). נוסעים ישר קדימה, אל מול שורת המכוניות שלפניכם, עד ששני שליש מהרכב שלכם חלף על פני הרכבים החונים משני צדדיו ומסובבים את כל ההגה בכל כיוון שתבחרו. לא תמיד. הבחירה לאן לסובב את ההגה מול שני כלי רכב "ממורכזים", המותירים עבורכם שולי מרווח זהים משוקללת גם מול: אורכם של הרכבים משני הצדדים שלכם – עדיף לסובב את ההגה בכיוון הרכב שבולט פחות אל הכביש; ו/או מיקום שורת המכוניות שניצבת מולכם.
לידיעתכם – במידה ונותרו לכם כ-40 ס"מ מרווח ביחס לשתי המכוניות שבצדכם אין צורך לחלוף לחלוטין על פני שתי המכוניות בטרם תסובבו את ההגה. ברגע ששני שליש (בערך) מהרכב שלכם חלף על פני הרכבים החונים בצדו אפשר לסובב את כל ההגה בכיוון הרצוי.
שברתם הגה מוקדם יותר? אתם עלולים לשפשף את הרכב שבצדכם. שברתם הגה מאוחר יותר? חבל. אתם ממשיכים ישר, שלא לצורך, ועלולים להתקרב יתר על המידה לשורה שמולכם מה שיחייב אתכם לפצוח בסדרת אחורה-קדימה שלא לצורך.
4. יציאה מחנייה כאשר משני הצדדים שלכם חונים כלי רכב אלא ששולי המרווח ביניכם אינם זהים. יותר מרווח אל האחד. פחות לשני. נוסעים קדימה במידה הרצויה ומסובבים את ההגה בכיוון הרכב שהותיר לכם שולי מרווח חנייה גדולים יותר. זה שמרוחק יותר.
ככלל – ככל שהמרחק ביניכם ובין הרכב שחונה לצדכם גדול יותר כך תוכלו לקצר את מרחק הנסיעה קדימה עד סיבוב ההגה.

נסיים בארבעה תרחישים הכרוכים ביציאה מחנייה עם האחוריים/תא מטען של רכבכם מצביע בכיוון היציאה:
5. יציאה מחנייה נטולת כלי רכב משני הצדדים – בינגו. מהמקום בו אתם עומדים מסובבים את ההגה (כמה שבא לכם) ולאיזה צד שבא לכם. מסתכלים במראות שאף אחד לא עובר בדיוק מאחוריכם ונוסעים לשלום.
6. יציאה מחנייה נטולת רכב באחד הצדדים שלכם – חצי בינגו. מהמקום בו אתם עומדים מסובבים את ההגה (כמה שבא לכם) בכיוון הרכב שלצדכם! (הפוך מתרחיש 2 !). מסתכלים במראות שאף אחד לא עובר בדיוק מאחוריכם. דרך צלחה.
7. יציאה מחנייה כאשר משני הצדדים שלכם חונים כלי רכב "ממורכזים" (חונים כמו ב"מסדר צבאי" – ממוקמים בדיוק במרכז רצועת החנייה שלהם, מותירים שולי מרווח זהים בשני הצדדיים). נוסעים ישר אחורה, אל מול שורת המכוניות שמאחוריכם, עד ששני שליש מהרכב שלכם חלף על פני הרכבים החונים משני צדדיו ומסובבים את כל ההגה בכל כיוון שתבחרו. לא תמיד. הבחירה לאן לסובב את ההגה מול שני כלי רכב "ממורכזים", המותירים עבורכם שולי מרווח זהים משוקללת גם מול: אורכם של הרכבים משני הצדדים שלכם – עדיף לסובב את ההגה בכיוון הרכב שבולט יותר אל הכביש! (הפוך מתרחיש 3!) ; ו/או מיקום שורת המכוניות שניצבת מולכם.
לידיעתכם – במידה ונותרו לכם כ-40 ס"מ מרווח לשתי המכוניות שבצדכם אין צורך לחלוף לחלוטין על פני שתי המכוניות בטרם תסובבו את ההגה. ברגע ששני שליש (בערך) מהרכב שלכם חלף על פני הרכבים החונים בצדו אפשר לסובב את כל ההגה בכיוון הרצוי.
שברתם הגה מוקדם יותר? אתם עלולים לשפשף את הרכב שבצדכם. שברתם הגה מאוחר יותר? חבל. אתם ממשיכים ישר, שלא לצורך, ועלולים להתקרב יתר על המידה לשורה שמולכם מה שיחייב אתכם לפצוח בסדרת – קדימה אחורה – שלא לצורך.
8. יציאה מחנייה כאשר משני הצדדים שלכם חונים כלי רכב אלא ששולי המרווח ביניכם אינם זהים. יותר מרווח אל האחד. פחות לשני. נוסעים אחורה במידה הרצויה ומסובבים את ההגה בכיוון הרכב שהותיר לכם שולי מרווח חנייה קטנים יותר! זה שצמוד אליכם יותר! (הפוך מתרחיש 4!).
ככלל – ככל שהמרחק ביניכם ובין הרכב שחונה לצדכם גדול יותר כך תוכלו לקצר את מרחק הנסיעה אחורה עד סיבוב ההגה.

תגיות:  ,

השאר את תגובתך