הרצאות

אני אוהב להדריך. הרצאה היא סוג של הדרכה. עם אתגר גדול יותר. כיתה. אולם. ישיבה מקובצת. נטולת ההתרגשות הכרוכה בתצפיות נוף קדומים, גילוי בור מים במדבר, מערה בכרמל או שלדת טנק סורי שרוף בגולן. במצגת בת 90 עד 120 דקות, יהיה הנושא שתבחרו (מרשימת הנושאים המפורטת מטה) אשר יהיה, אני מבטיח לרתק אתכם, להלהיב אתכם, לרגש אתכם ובעיקר... לאפשר לכם לצאת עם תחושה שקבלתם תמורה הולמת. שהרי בישראל עסקינן. וכאן אף אחד, ממש אף אחד, לא רוצה לצאת פראייר (-:


בעקבות 'על בלימה'

כמה דקות לפני השעה שתיים של שבת-כיפור, 6 באוקטובר 73, פרצה מלחמת יום הכיפורים. בשעות הלחימה הראשונות, הקריטיות ביותר, הייתה חטיבת השריון הסדירה מס' 188 הסדן היחיד שעליו התנפצו מתקפות הצבא הסורי ברמת הגולן.

מפוצלים למחלקות טנקים בודדות לאורך קו הגבול, תחת הנחייה פיקודית שאין לסגת אף שעל, עמדו הטנקיסטים של 188 ובלמו את מסת האויב ביחסי כוחות חסרי תקדים.

הספר 'על בלימה', שמחקרו וכתיבתו נעשו על ידי,  מתאר את קורותיה של חטיבת השריון 188 במלחמת יום הכיפורים

מצגת בת 120-90 דק' הכוללת : מבט אל מאחורי הקלעים של כתיבת הספר; ניצני הפורענות וסימני השאלה שהובילו לקונספציה השגויה של מלחמת יום הכיפורים; יחסי כוחות בלתי הגיוניים; סיפורי גבורה, נחישות הקרבה וגם הרבה רגעים קשים; לסיום – איך קרה שלמרות הכל, אחרי תג מחיר נורא ואיום, בכל זאת, ולמרות הכל, ניצחנו את המלחמה.

המצגת, בהתאמות הכרחיות, מתאימה לכל רובדי הציבור הישראלי. עד היום הועברה ההרצאה לחוגי בית פרטיים, קיבוצים, חברות הי-טק, גימלאים, בתי ספר, וותיקי מערכת הביטחון, מפקדים בכירים בצה"ל, משרד ראש הממשלה ועוד.

לקבלת פרטים נוספים ועלויות – שלחו אלי הטופס שבתחתית דף זה

 

 'בשם שמים' – מסע בעקבות ההחלטות הגורליות של חיל האוויר במלחמת יום הכיפורים

56456414

הרצאה זאת היא פועל יוצא לחומרי המחקר שנאספו אצלי בדרך להוצאתו לאור של הספר: "בשם שמיים" – טייסת "האחת" במלחמת יום הכיפורים.

באוגוסט 2010 התחלתי מסע ארוך להכרת טייסות הקרב של חיל האוויר במלחמת יום הכיפורים.

בחלוף שנתיים סיימתי לראיין את כל מפקדי טייסות הקרב, מרבית מפקדי הבסיסים, כל המטה הבכיר של חיל האוויר (בעיקר אנשי המבצעים והמודיעין) ולא זנחתי את מפקדי יחידות הבקרה, הלוחמה האלקטרונית, ורבים אחרים שחשבתי שעדויות שלהם יתרמו להבנה טובה יותר של המלחמה ההיא בזירה האווירית.

המון חומרים הצטברו אצלי. חלקם המזערי קיבל את ביטויו בספר.

בהרצאה שלפניכם אני מנתח את השתלשלות העניינים בחיל האוויר, מסיומה של מלחמת ההתשה (אוגוסט 1970) ועד תום מלחמת יום הכיפורים – נסמך על חומרים שחלקם באו לידי ביטוי בספרי ורבים אחרים שנותרו מחוץ לאלומת הזרקור הציבורי  -  ומנסה להבין מדוע נעשו הדברים כפי שנעשו. והאם אפשר היה לעשות אחרת. לא יהיה משעמם.

לקבלת פרטים נוספים ועלויות – שלחו אלי הטופס שבתחתית דף זה

 

שמירת טבע – מעולמו של איש רשות שמורות הטבע לשעבר וטייל ג'יפים בהווה – 90 דק'

דילמות בדרך לגן העדן שמחוץ לשלמת הבטון והמלט.

למה צריך שמירת טבע? היכן בסיס הדילמה בין טיילות רכובה ושמירת טבע? מי צריך סימוני שבילים? מה הרעיון מאחורי שביל ישראל? למה קיים "חוק החופים"? מי אמר שנמרים בעין גדי חשובים יותר מחתולים וכלבים בעין גדי? למה צה"ל מאפשר לשמורות טבע לשכון בתוך שטחי אימונים? מה עושים על-מנת לחנך דורות של חיילים לשמירת טבע? למה הורגים זאבים שמשמידים עדרי בקר בגולן ובגליל? הרצאה בלי פוליטקלי קורקט.

לקבלת פרטים נוספים ועלויות – שלחו אלי הטופס שבתחתית דף זה

 

ג'יפאות וטיילות – מעולמו של ג'יפאי, מחבר ספרי טיולים – 120 דק'

Minolta DSC

אנקדוטות, דילמות, תובנות – בעקבות כתיבת 8 ספרי טיולים וניהול בי"ס לנהיגה מתקדמת.

למה אנשים נתקעים בשטח? למה אנשים נפצעים ונהרגים במהלך טיולי משפחות? למה אנשים משקיעים כל כך הרבה כסף בשיפור הרכב? איך מתכננים טיול? מה ההבדל בין רכבי שטח רכים ואמיתיים? מי בטוח יותר – רכב שטח או רכב פרטי? גי'פאות ישראלית על שלל מרכיביה.

לקבלת פרטים נוספים ועלויות – שלחו אלי הטופס שבתחתית דף זה

 

תאונות דרכים – פחות 100 הרוגים בשנה – 120 דק'

5645645645

אפשר לצמצם את תאונות הדרכים. באבחה חדה אחת.

מתקפה כוללת על משרדי הממשלה הנוגעים בדבר המפרטת את הכלים הדרושים לשינוי. הרצאה רב-תחומית עם כניסה לנבכי הבטיחות (אקטיבית ופסיבית) רישוי מכוניות, הכשרת מורי נהיגה ותלמידים, תשתיות, אכיפה, חינוך ועוד.

לקבלת פרטים נוספים ועלויות – שלחו אלי הטופס שבתחתית דף זה

 

במרחק נגיעה מפסגת העולם – 90 דק'

5641414564564

כשדורון אראל, הישראלי הראשון שטיפס על האוורסט וכבש את הפסגות הגבוהות בכל ששת יבשות תבל פנה אלי ואל עמר בר-לב, מפקדה לשעבר של סיירת מטכ"ל, בהצעה לטרק רגלי בהימליה לא חשנו עדיין בסערה המתקרבת…

ההרצאה, מלווה בסרט, מיועדת לבעלי דם קר ועצבים רגועים. יש גם סוף מפתיע.

לקבלת פרטים נוספים ועלויות – שלחו אלי הטופס שבתחתית דף זה

 

בטיחות אקטיבית ופסיבית – למה זה כל כך חשוב – 120 דק'

564655445

מהם מכלול התכונות והרכיבים ברכב שלכם שאמורים למזער את הסיכוי להיכנס לתאונה – ובמידה וכבר אירעה לכם אחת כזאת להגדיל את סיכויי השרידות שלכם?

ההרצאה תפרט את כלל הסיבות הגורמות לרכב א' להיות יותר בטיחותי מרכב ב'. תסביר מה תפקידו של כל רכיב בטיחותי, תעמיק בנושא תכונות הרכב והשפעתן על בטיחות הנוסעים, תשווה בין רכב נוסעים (פרייבט), רכב 4X4, משאיות ואופנועים.

במהלך ההרצאה תינתן סקירה על רכיבי בטיחות עתידיים והעמקה בכל הקשור למערכות האלקטרוניות המתחילות לייתר את הנהג ולשלוט במקומו על הרכב.

מי אמר למי ומתי: "אני לא מאמין שאתה עדיין חי". האם זה היה ממש נורא.

לקבלת פרטים נוספים ועלויות – שלחו אלי הטופס שבתחתית דף זה

 

עולמם המופלא של הצמיגים – 120 דק'

מסתבר כי מתחת למעטה הגומי השחור יש סיפור מופלא. מורכב. דרמטי.

למה צמיג א' נחשב טוב יותר מצמיג ב'? מדוע שני צמיגים שנראים חיצונית כמו אחים תאומים עשויים להיות שונים בתכונותיהם? מה המשמעות של החלפת מידת הצמיגים ברכב? האם לחצי הניפוח שנותנים היצרנים הם "תורה מסיני"? מה זה רדיאלי ומה זה טיובלס? מה יותר טוב לנסיעה בגשם, מה בחולות, מה לבוץ?האם יש צמיג הזכאי לתואר "הטוב בכל העולמות"?

מי אמר למי: " לא משנה הצמיג משנה הנהג?" האם יש צדק באמירתו.

לקבלת פרטים נוספים ועלויות – שלחו אלי הטופס שבתחתית דף זה

 

עולמם המופלא של הדיפרנציאלים – 120 דק'

בעולם הנסתר של גחון הרכב ממוקמים כל מיני גלגלי שיניים. חלקם עושים את מעשה המרכבה המופלא מכל – בעת נסיעה מתאימים את המהירויות השונות הנדרשות לגלגלי הרכב.

הדיפרנציאלים הם לב המערכת הייחודית הזאת.מה זה הדיפרנציאל? מה קרה לרכבי ה-4X4 הראשונים? ומה לאלו שהפכו לרכבי 4X4 קבועים? מה היא "הפעולה השלילית" של הדיפרנציאל? מה השפעתה על הנסיעה, על העבירות? תעשיית שדרוג דיפרנציאלים לשיפור עבירות ושיפור בטיחות. לשם מה צריך "נעילות" ומה ההבדל ביניהן? מה זה דיפרנציאל שיודע לחלק מומנטים? משעמם? לא כאן.

לקבלת פרטים נוספים ועלויות – שלחו אלי הטופס שבתחתית דף זה

 

ברוכים הבאים לעולם החילוץ – "עזוב אותך מכננת" – 120 דק'

DSC04775-787

כפי שכתבתי בספר החילוצים שלי – "במוקדם או במאוחר כולם נתקעים". זה הרגע בו עומד היתרון לצד הנהג שבאמתחתו כלי חילוץ, הכרת שיטות העבודה ו/או חבר טלפוני זמין…

בהרצאה זאת אתמקד בעזרים ושיטות העבודה הבסיסיות, הדרושים לחילוץ עצמי או הדדי (בעזרת רכב נוסף) וללא כננת. מה עדיף הי-ליפט, ליבר או אולי ג'קליפט? מה חסרונות ההי-ליפט ומה אלו של כרית ההרמה. עד כמה נחוץ המקוש? האם יש הבדל בכוח העבודה המותר של רצועת משיכה תקנית מול רצועת הרמה והאם זה באמת משנה לחילוץ? למה צריך להקפיד על רכישה ועבודה נכונה עם שאקלים. מדוע שרשרת זה אמצעי חילוץ כל כך טוב. איך עובדים נכון עם "חבל הקסמים". למה צריך כל כך להיזהר ממנו. מי אמר למי ומתי "אכלנו אותה".

לקבלת פרטים נוספים ועלויות – שלחו אלי הטופס שבתחתית דף זה

 

ברוכים הבאים לעולם החילוץ  – "אין על כננת" – 120 דק'

בהרצאה זאת אתמקד שוב בעזרים ושיטות העבודה הבסיסיות הדרושים לחילוץ עצמי או הדדי… אלא שהפעם בעזרת כננת.

מה זה כננת. למה המציאו אותה. סוגי כננות נפוצות. מהו דפוס העבודה הבסיסי, הבטיחותי, לעבודה עם כננת. כל כננת. מדוע הכננת מסוכנת. מדוע הכננת לא מצליחה היכן שרצועת משיכה תצליח – ולמה גם ההיפך. מה עדיף – כבל פלדה או חבל סינתטי. איך מחשבים התנגדות טרם התחלת החילוץ. עולמה המופלא של הגלגלת: יותר כוח, יותר גמישות חילוצית. תיאוריה הופכת למעשי. הבנת נוסחאות בסיס ותרגומן לעבודת שטח. מה יותר מהיר עם גלגלת או בלעדיה. מי אמר למי ומתי "למה לכל הרוחות לא שמת 'משקולת' על הכבל".

לקבלת פרטים נוספים ועלויות – שלחו אלי הטופס שבתחתית דף זה

 




לקבלת פרטים נוספים ועלויות – שלחו הטופס

שם מלא (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

טלפון נייד (חובה)

טלפון נוסף

הרצאה מבוקשת

הערות

השאר את תגובתך