משק כנפי הטעות

"משק כנפי הטעות", ספרו החדש של ברקאי, הוא אסופת ראיונות, מגובה בעבודת מחקר קפדנית ובמרכזה ראש אמ"ן במלחמת יום הכיפורים האלוף (בדימוס) אלי זעירא

40 שנה אחרי שנדמו הדי מלחמת יום הכיפורים מתייצב האלוף (בדימוס) זעירא לעימות אחד על אחד מול החוקר והסופר אבירם ברקאי. ברקאי, בעצמו קצין צעיר באותה מלחמה, מצליח להגיע אל זעירא כפי שאף אחד לא עשה לפניו, ומנסה לתהות על מקורות טעות הערכת המודיעין, טרום מלחמת יום הכיפורים.

"משק כנפי הטעות", חושף סדרת טעויות מרכזית שעשה אגף המודיעין, מנפץ את יסודות "מקדש ההגנה" שבנה זעירא להוכחת חפותו, ומוכיח עד כמה תמוהה הייתה "שתיקת הצופרים".

בין דפי "משק כנפי הטעות" משולב עימות נוסף והפעם עם ראש המוסד דאז, האלוף (בדימוס) צבי זמיר. במהלך העימות מסתבר שהאמירה ולפיה המוסד העביר לאמ"ן את תוכנית "המלחמה המוגבלת" איננה מדויקת. כמו כן נדרש זמיר לסוגיית ההתראה ומסתבר שתדמית "המתריע הלאומי" שנרקמה סביבו גם היא אמירה בעייתית. ומכיוון שבזמיר עסקינן אי אפשר היה בלי להשמיע, שוב, את גרסתו לסוגיית חשיפת זהותו של אשרף מרואן.

על מנת לקבל משוב חיצוני על תפקודו של האלוף (בדימוס) זעירא, שוחח ברקאי עם שבעה אנשי מודיעין בכירים, שמע את דעתם בנושא וצרף את עיקרי דבריהם ל"משק כנפי הטעות".

את הספר ניתן להוריד לקריאה בפורמט PDF » בקישור הזה.

למעוניינים ברכישת הספר במחיר 30 ₪ (עם משלוח בדואר – 40 ₪) כעותק קשיח, יש לפנות במייל : mlm@intelligence.org.il

או בטלפונים: 03-5497019; 03-5491306  שלוחה 115 (רקפת פאר).

* * *

באוקטובר 2015, יצאה החוברת "הדים למשק כנפי הטעות", אוסף מאמרים ותגובות ל"משק כנפי הטעות".
לקריאת החוברת » לחץ כאן.

 

5454-87812414

השאר את תגובתך